.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گزيده سرمقاله‌ روزنامه‌هاي امروز



كيهان

«مهندسي معكوس ضد امام(ره)» عنوان يادداشت روز روزنامه كيهان به قلم محمد ايماني است كه در آن مي‌خوانيد:
هر ذكر نامي، نشانه تكريم و تجليل يا مانايي صاحب نام نيست، مثل نام آوردن از فتنه گران و تباهي آنها در رسانه ها و منابر و تريبون ها. نام ابوسفيان و عبدالله بن ابي و معاويه و يزيد و عمر سعد و شمر هم در تاريخ ثبت و مدام از آنها ياد مي شود. همين چند روز گذشته ده ها بلكه صدها ميليون بار نام اين جماعت در محافل و منابر و زيارت عاشوراها برده شده اما به لعنت. آيا اين نشانه تكريم يا ماندگاري است؟! اصلا خداوند متعال سوره اي به نام «منافقين» نازل كرد كه تا ابد در ميان مسلمين تلاوت شود.

حالا عبدالله بن ابي مي تواند مفتخر باشد به اين ذكر؟! بله نام پسر حضرت نوح و همسر حضرت لوط و فرعون و نمرود و اصحاب اخدود و قوم ثمود و قارون و سامري و ابولهب و نظاير آنها هم در كلام الهي آمده است. آيا «تبت يدا ابي لهب و تبّ... و امراته حماله الحطب في جيدها حبل من مسد»، يعني اينكه ابولهب و همسر هيزم شكن و آتش افروز او هم شخصيت هاي شريف و مكرمي بوده اند؟! يعني هر شهرتي، شرف و كرامت مي آورد و نشانه حيات است يا برخي ذكرها، صرفاً از باب نمايش عمق فضاحت و رذالت است تا آينه عبرتي براي همه ناظران باشد؟

براي منافقان اوصاف عجيبي در سوره منافقين آمده است از جمله اينكه «به رسالت پيامبر(ص) شهادت مي دهند در حالي كه خدا شاهد است كه دروغ مي گويند» و «سوگندهاي خود را سپري ساخته اند تا مردم را از راه خدا بازدارند» . «اين بدان خاطر است كه آنها ايمان آوردند سپس كافر شدند، از اين رو مهر بر دل هاي آنان خورد و به همين دليل حقيقت را درك نمي كنند» . خداوند پس از اين آيات، ظاهر و باطن منافقان را به تصوير مي كشد «اي پيامبر زماني كه آنها را ببيني، جسم و قيافه آنها تو را در شگفتي فرو ببرد و اگر سخن بگويند، به سخنانشان گوش فرا دهي اما گويي چوب هاي خشكي (خشب مسنده) هستند كه به ديوار تكيه داده شده اند. هر فريادي را كه بلند شود بر ضد خود مي پندارند.

آنها دشمنان واقعي هستند، پس از آنان بر حذر باش! خدا آنها را بكشد، چگونه از حق منحرف مي شوند» . ظاهرشان پر طمطراق و باطنشان پوسيده است. به كنده هاي پرطمطراقي مي مانند كه موريانه بي تقوايي به جانشان افتاده و از درون پوك ساخته است.

هفته گذشته طي 2 روز، كلماتي بر زبان و قلم يكي از محورهاي فتنه 88 جاري شد كه نهايت «غدر» را در اين رجل سياسي تهي از مايه فرياد مي كرد. وي اواسط اسفند 87 در حالي به صحنه سياست بازگشت و نامزد انتخابات شد كه ادعا مي كرد نگران از دست رفتن ارزش هاي انقلاب و دوران طلايي حضرت امام خميني(ره) است. او نسخه ظاهراً به روز شده خاتمي 76-75 بود، با ابعادي غلط اندازتر و گمراه كننده تر. مرد «خيال» قرار بود توهم انگيز باشد و نزد هر گروهي- از متدين حزب اللهي تا لائيك ضد انقلاب- خيالي را به شكل رنگين كماني برانگيزد اگرچه ذاتاً زرد بود و سبز مي نمود. اما اكنون كه حدود 4-23 ماه از آفتابي شدن اين رجل خاكستري و سايه نشين مي گذرد، كاملا آشكار شده كه كدام وجه نمايش وي واقعي و كدام خيالي بوده است.

كسي كه حرمت شكنان عاشوراي 88 را مردمان خداجو مي خواند، اين بار وجوه ديگري از انحطاط اخلاقي و سياسي خويش را بيرون ريخت و طي 2 روز، هم به حضرت امام(ره) تهمت دروغ بست و تاريخ را تحريف كرد و هم با ترجمه كلمات باراك اوباما و هيلاري كلينتون و رابرت گيتس- و به استناد جعبه جادوي ويكي ليكس- مدعي شد ايران در دنيا و منطقه به خاطر ماجراجويي منزوي شده و وضعيت شكننده اي دارد! او اگر علناً مثل منافقين قديمي به حضرت امام خميني به خاطر تداوم دفاع مقدس حمله مي كرد آن قدر خيانت نكرده بود كه خود را طرفدار حضرت امام نشان داد و با تحريف تاريخ و ايراد اتهام، ادعا كرد امام به خطاي خود در ادامه جنگ اعتراف كرده و عذر خواست! او مي توانست مانند گروهك نهضت آزادي و جبهه ملي و ساير گروهك هاي قديمي نفاق موضع استقامت و مجاهدت را تخطئه كند اما حق نداشت تاريخ را تحريف كند و به امام تهمت ببندد.


جمهوري اسلامي

«بمباران‌هاي شكست خورده و سياست غير شفاف پاكستان» عنوان سرمقاله روزنامه جمهوري اسلامي است كه در آن مي‌خوانيد:
در حمله هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا به مناطق شمالي پاكستان طي دو روز گذشته 54 نفر از ساكنان اين منطقه كشته و شمار بيشتري مجروح شدند و چندين خانه نيز ويران گرديد.
اين حملات كه به بهانه مبارزه با تروريسم صورت مي‌گيرد طي ماه‌هاي اخير خشم و انزجار ساكنان اين مناطق را برانگيخته و تظاهرات گسترده ضد آمريكايي در اين مناطق و ساير نقاط پاكستان را به دنبال داشته است.

آمريكا از سال گذشته تاكنون مناطق قبيله‌اي در شمال پاكستان، به ويژه استان وزيرستان شمالي را هدف حدود 200 حمله قرار داده است كه در نتيجه اين حملات بيش از دو هزار نفر كشته شده‌اند.

حمله به مناطقي در خاك پاكستان نقض آشكار و عيني مقررات و قواعد بين‌المللي است. آمريكايي‌ها مدعي هستند كه اين حملات را با هماهنگي و موافقت دولت پاكستان صورت مي‌دهند كه اين ادعا، با توجه به اعتراض‌هاي مكرر مقامات پاكستاني به اين حملات، دروغي بيش نيست. آمريكايي‌ها درحالي به خود اجازه مي‌دهند در خاك يك كشور ديگر مكرراً عمليات نظامي انجام دهند كه هيچ قانون و مرجع بين‌المللي اين اجازه را به آنها نداده است. ادعاي مقامات واشنگتن مبني بر اينكه اين حملات را با هدف تأمين امنيت آمريكا و حفظ جان مردم خود صورت مي‌دهد توجيهي گستاخانه و بيشرمانه است و افكار عمومي جهان هرگز اين ادعا را نمي‌پذيرد.

مردم منطقه اكنون اين سؤال را دارند كه چگونه آمريكایي ها به بهانه حفظ جان مردم خود، با هزاران كيلومتر فاصله، تماميت ارضي يك كشور را نقض مي‌كنند و مردم آنرا به خاك و خون مي‌كشند و توقع دارند اين مردم براي دفاع از خود هيچ واكنشي نشان ندهند!

واقعيت اين است كه ادعاي مبارزه با تروريسم و حفاظت از جان مردم آمريكا، بهانه‌اي بيش نيست و مقوله تروريسم، دستاويزي براي تعقيب اهداف استعماري آمريكا و حفظ حضور نظامي اين كشور در منطقه به شمار مي‌رود. متأسفانه سياست غيرشفاف و مصالحه كارانه دولتمردان اسلام آباد، شرايط را براي تحركات استعماري آمريكا و يكه تازي‌هاي اين كشور هموار كرده است. با اينكه دولت پاكستان مكرراً و در مقاطع مختلف به حملات آمريكا عليه خاك اين كشور معترض بوده ولي اين اعتراض‌ها هرگز به حد لازم جدي و قاطع نبوده است.

در پاكستان، به خصوص در دو دهه اخير، هر دولتي كه بر سر كار آمده خود را به طور خفت باري به همكاري با آمريكا و هماهنگي با سياستهاي واشنگتن مقيد ساخته است.
بخشي از اين سياست اسلام آباد با توجيه ايجاد توازن قدرت در برابر هند صورت گرفته است ولي اين بهانه هرگز نمي‌تواند توجيهي قابل پذيرش براي چشم پوشي از جنايات آمريكا عليه ملت پاكستان باشد.

مردم پاكستان در اعتراضات اخير خود عليه جنايات آمريكا در خاك كشورشان، دولتمردان اين كشور را نيز به باد انتقاد و نكوهش گرفته و خواستار قطع همكاري به اصطلاح استراتژيك اين كشور با واشنگتن در موضوع مبارزه با تروريسم شدند.
براساس تازه‌ترين نظرسنجي، اكثر مردم پاكستان از حملات آمريكا به خاك كشورشان منزجر و خشمگين و خواستار پاسخ دادن به اين حملات هستند.

از طرف ديگر، مقامات پاكستاني خود را آماده كرده‌اند كه اعتراض‌ها و انتقادهاي داخلي را در ازاي دريافت كمك‌هاي مالي آمريكا تحمل كنند. آمريكا ماه گذشته 2 ميليارد دلار به اسلام آباد پرداخت كرد كه اين مبلغ را هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا در جريان مذاكرات اخيرش، به مقامات اسلام آباد تحويل داد. آمريكا در مقابل اين كمك، خواستار مشاركت فعال دولت پاكستان در قلع و قمع طالبان و القاعده شد كه واشنگتن مدعي است در مناطق شمالي پاكستان پايگاه دارند. به عبارت ديگر، آمريكايي‌ها گستاخانه از دولت پاكستان خواسته‌اند در مقابل امتيازات مادي و سياسي، از كنار كشتار مردم خود توسط آمريكا عبور كند، موضوعي كه متأسفانه نه تنها با پاسخ رد مقامات اسلام آباد مواجه نشد بلكه دولت پاكستان در تلاش براي رد اين اتهام، خود را شريكي فعال در مبارزه با به اصطلاح تروريسم قلمداد مي‌كند! پس از انفجارهاي مشكوك برج‌هاي دوقلوي نيويورك در 20 شهريور 80، آمريكا پاكستان را به عنوان متحد استراتژيك خود در نظر گرفت و با پرويز مشرف، رئيس‌جمهور وقت پاكستان در تحقق اين هدف به توافق رسيد. اكنون پس از گذشت 9 سال از انفجارهاي نيويورك، كاملاً مسجل شده است كه اين حادثه، نقشه‌اي بود تا آمريكائيها به بهانه آن، به روياهاي توسعه طلبانه خود جامه‌عمل بپوشانند. با اينحال مخالفت‌هاي گسترده در افغانستان و پاكستان عليه برنامه‌هاي آمريكا، نقشه آمريكا را با شكست مواجه كرده و اين كشور را در باتلاق فرو برده است.


رسالت

«گفتمان سازي در عرصه فرهنگ» عنوان سرمقاله روزنامه رسالت به قلم صالح اسکندري است كه در آن مي‌خوانيد:
1- دولت هاي مختلف در مقاطع گوناگون پس از انقلاب به اولويت بندي مقوله فرهنگ در سياست گذاري هاي خرد و کلان خود پرداخته اند. دولت دهم نيز به فراخور تاکيد رهبر معظم انقلاب نسبت به "مظلوميت فرهنگ" در دولت گذشته يکي از اولويت هاي اصلي دوره جديد را موضوع فرهنگ قرار داده است و اهتمام ويژه اي چه به لحاظ مادي و چه معنوي به مسائل فرهنگي دارد.‏
اما از آنجا که يک کانون استقرار و نقشه راه در پردازش مسائل فرهنگي وجود ندارد هر دولتي که پا در اين عرصه مي گذارد بلافاصله با آسيب هاي پراتيک و روشي و يا بعضا ضعفهاي تئوريک و مبنايي روبرو مي گردد که انتقادات فراواني را در سطح جامعه بر مي انگيزد. اين تجربه در دو دولت اصلاحات و عدالت به وضوح تجربه شده هر چند مقام معظم رهبري وظيفه دولت ها در عرصه فرهنگ را بيشتر به بسترسازي براي تعالي فرهنگي معطوف نموده اند نه تصديگري.‏

به زعم بيشتر آگاهان فرهنگي فقدان يک نقشه راه در سياست گذاري فرهنگي و اولويت بندي مسأله فرهنگ در برنامه ريزي ها علت العلل اين دست آسيب ها و نواقص تلقي مي شود. مقام معظم رهبري نزديک هشت سال است که با درک صحيحي از اين کمبود شوراي عالي انقلاب فرهنگي را مامور کرده اند تا نقشه جامع مهندسي فرهنگي در کشور را تدوين نمايند که البته اين مطالبه هنوز محقق نشده و بخشي از انتظارات رهبر فرزانه انقلاب بر زمين مانده است.‏
‏2- يکي از الزامات پسيني مهندسي فرهنگي در کشور "گفتمان سازي در عرصه فرهنگ" است. گفتمان اگر چه مانند فرهنگ مفهومي مبهم و سيال است که نمي توان آن را در خط کش و گونياي مهندسي اندازه زد اما قادر است که مانند قيچي باغباني در هرس گلهاي باغ فرهنگ و کمک به باروري و شکوفايي آن موثر باشد.‏

دولت به معناي ‏‎(state) ‎‏ باغبان دلسوز باغ فرهنگ است که به موقع اين باغ را آب مي دهد، هرس مي کند، سمپاشي مي کند، به هنگام ميوه چيني مي کند و... . يکي از ابزارهاي نرمي که در دست اين باغبان مي تواند قرار بگيرد مسأله گفتمان و گفتمان سازي در عرصه فرهنگ است. گفتمان سازي از آنجا که از نظر فلسفه ذهن فرآيندي كاملاً منطبق با نوع درك انسان از‏‎ ‎جهان است لذا قدرت تحول و اقناعي فوق العاده و در عين حال طبيعي دارد‎.‎‏ از طرفي گفتمان، جريان و بستري است که داراي زمينه‌هاي اجتماعي است و بر يک عقبه اجتماعي استوار است. سياست گذاري فرهنگي در قالب يک گفتمان مي تواند منجر به مدل سازي هاي جديد و بعضا قالب شکني در موضوعات متصلب گردد.

گفتمان ذيل مفهوم وسيع فرهنگ شبکه اي از ايستارها، کردارها، گفتارها و گزاره ها مي سازد که اگر چه روح ارزشهاي فرهنگ بر آن حاکم است اما توليد و اتصال مستمر اين شبکه هاي گفتماني در مجموع موتور محرک يک فرهنگ در رودخانه ثبات ارزشها و ايستارها مي گردد.‏


مردم سالاري

«غيبت متکي در مراسم توديع و چند نکته» عنوان سرمقاله روزنامه مردم سالاري به قلم حميدرضا شکوهي است كه در آن مي‌خوانيد:
ديروز مراسم توديع منوچهر متکي از وزارت امور خارجه و معارفه علي اکبر صالحي به عنوان سرپرست اين وزارتخانه، بدون حضور متکي و همچنين احمدي نژاد برگزار شد. البته کسي از غيبت متکي در اين مراسم شگفت زده نشد و شايد حضور او در اين مراسم تعجب برانگيزتر بود. چرا که شيوه برکناري متکي، همه را شگفت زده کرد. همه هم مي دانند که اظهارات رحيمي معاون اول رئيس جمهور در مورد اطلا ع متکي از برکناري خويش قبل از سفر يا برگزاري مراسمي ديگر براي توديع متکي با حضور احمدي نژاد به يک تعارف شبيه است چرا که برکناري با آن شيوه، خود مي تواند معياري براي تقدير باشد!

بازخواني اين ماجرا، اگرچه تکرار مکررات است اما منظور از گفتار ابتدايي را روشن تر مي کند. منوچهر متکي به عنوان رئيس دستگاه ديپلماسي کشور، پيام رئيس جمهور احمدي نژاد را به سنگال برده تا سو» تفاهم حاصل از ادعاي ارسال تسليحات نظامي از سوي ايران به نيجريه و از آنجا به سنگال و گامبيا را رفع کند.

اما در ميانه همان سفر، ناگهان خبر برکناري او در رسانه ها منتشر مي شود. اين بار بر خلا ف دفعات گذشته که خبرهاي برکناري متکي صرفا شايعه بود، خبر با حکم رسمي رئيس جمهور همراه بود و اين يعني برکناري متکي توسط احمدي نژاد آن هم در ميانه سفري که هدف از آن اعطاي پيام احمدي نژاد به رئيس کشوري ديگر بود. اين بدترين نوع برخورد با يک وزير دولتي است که قصد دارد ديپلماسي جديدي را ارائه دهد. اما ضرر اين برخورد، تنها دامن گير منوچهر متکي نمي شود، چرا که ماموريت متکي در اين سفر بسيار حايز اهميت بود.

شائبه هاي مختلفي که در پي کشف محموله سلا ح در نيجريه رخ داد و تبعات آن به گامبيا و سنگال هم رسيد، مي توانست با سفر متکي رفع شود اما وقتي آنها ديدند که متکي در ميانه سفر برکنار شده، نه تنها شائبه ها رفع نشد بلکه شائبه هاي جديدي ايجاد شد که حاصل آن، فراخوانده شدن سفير سنگال از تهران و البته کمک کردن به شائبه هاي قبلي و ايجاد شايعات جديد بود. اما اي کاش برکناري ناگهاني متکي، آن هم در حين ماموريت، به شخص متکي يا همان سفر يا همان کشور خاص محدود مي شد. از اين پس نه تنها ديپلماتهاي ايراني در ماموريت هاي خارجي خود با اطمينان خاطر کامل حضور نخواهند يافت بلکه مهم تر از آن اين که طرف هاي مقابل مذاکره با مقامات ايراني در هر کشوري، با ديده ترديد به ديپلمات هاي ايراني و تاثيرگذاري آنها مي نگرند که آثار نامطلوب آن، گريبانگير کشور خواهد شد.

اقدام به برکناري وزير امورخارجه در حين ماموريت، موجب شده تا منتقدان دستگاه ديپلماسي و حتي منتقداني از جمع اصولگرايان که سياست هاي متکي را در عرصه ديپلماتيک نمي پسنديدند و به انتقاد از او مي پرداختند، اين بار با شيوه برکناري او به مخالفت بپردازند و اين يعني پتانسيل دولت در تبديل موافق به مخالف، که اي کاش آثار سو» زيادي نداشته باشد.


قدس

«قدرت بازدارندگي و برتري اطلاعاتي حزب ا...» عنوان سرمقاله روزنامه‌‌ي قدس به قلم غلامرضا قلندريان است كه در آن مي‌خوانيد:
نيروهاي ارتش لبنان موفق شده اند دو سامانه جاسوسي اسرائيلي را که در سواحل شهر «صيدا» کار گذاشته شده بود، کشف کنند.
موارد کشف شده در ارتفاعات صنين شامل دو صخره بوده که در زير يکي از آنها دوربيني کار گذاشته شده بود که مي توانست تا مسافت 20 کيلومتر را تصويربرداري کند و هدف مورد نظر در اين مسافت را تا حد يک متر نزديک بياورد. صخره دوم نيز شامل باتريهايي بوده که انرژي مورد نظر براي اين دوربين را براي ساليان متمادي و بدون دخالت عناصر فيزيکي تأمين مي کرده است. اين دستاورد مقاومت ثابت کرد بار ديگر رژيم صهيونيستي در «جنگ مغزها» از حزب ا... شکست خورده است.

اقدام مذکور بيانگر توان اطلاعاتي حزب ا... است که توانسته است با وجود تلاش دولتهاي غربي و کشورهاي همسو با آنها در منطقه در جهت تضعيف جريان مقاومت، بار ديگر توانمندي اش را به رخ جهانيان بکشد و بر توان اطلاعاتي دشمن صهيونيستي غلبه نمايد. مقاومت لبنان که بعد ديني آن به عنوان نقطه اي اساسي براي تمايز آن از ساير مبارزات به شمار مي آيد، موفق شده است تا اين بعد را با جنبه هاي ملي در هم آميزد. بدين علت، جنگ بر ضد نيروهاي اشغالگر به عنوان يک وظيفه ديني و ملي براي آزاد سازي سرزمين و نيل به حاکميت به حساب مي آيد.

اين موفقيت مقاومت اثبات کرد حاميان رژيم صهيونيستي با تحريم و ايجاد محدوديت براي مقاومت نمي توانند بر قدرت مانور اين جريان در مقابله با دشمن تأثير بگذارند و جريان مذکور نه تنها تضعيف نشده است، بلکه هر روز با کسب موفقيتهاي جديد، دشمنانش را بيشتر متحير مي سازد. تل آيو بايد در مقابل اين دستاورد حزب ا... به برتري مقاومت اعتراف نمايد؛ اگرچه در گذشته و پس از شکست اين رژيم در جنگ 2006 بارها اعترافهاي مقامهاي تل آويو در خصوص برتري جريان مقاومت رسانه اي گرديد. اين سخنان را «گال هيرش» فرمانده گردان نخبه «الجليل» گروه گشتي هاي نوار مرزي با لبنان مي گويد که در تاريخ 25 جولاي 2006 اعتراف کرد گروهان وي اتاقي پر از ابزار و تجهيزات پيشرفته اطلاعاتي را در نبرد بنت جبيل يافته اند و شامل دستگاه هاي شنود و رايانه ها و دستگاه هاي ارتباطات نوين و ابتکارهاي نظامي بسيار مفصل و نيز نقشه هايي از هدفهاي راهبردي در اسرائيل و حتي فهرست نامها و شماره تلفنهايي در اسرائيل بود. البته در آن زمان هيرش براي آنکه ايران را متهم کند، تأکيد کرد که اين دستگاه ها ساخت ايران بوده است.

برتري اطلاعاتي حزب ا...، در ماجراي اسناد ترور رفيق حريري به نمايش گذاشته شد. به گونه اي که سيد «حسن نصرا...» دبيرکل حزب ا... لبنان براي ارائه برخي شواهد در زمينه ترورنخست وزيري لبنان مجبور شد تا با ارائه بخشي از توان اطلاعاتي حزب ا...، تعدادي از اسناد و تصاوير به دست آمده از اين هواپيماها را به معرض نمايش بگذارد، هرچند مقامهاي صهيونيست پس از سخنراني سيدحسن نصرا... نيز اين موضوع را رد کرده و گفته بودند تصاوير هواپيماهاي آنها به دست عناصر حزب ا... نيفتاده است.

مورد ديگر برتري حزب ا... را مي توان در توانايي اطلاعاتي اش در زمينه رصد و پيگيري و انهدام خطرناکترين شبکه هاي جاسوسي لبنان که براي موساد کار مي کردند، به شمار آورد. در جنگ 33 روزه اين جاسوسان مي توانستند خدمات بسيار ارزشمندي را به تل آويو ارائه کنند، لذا ارزش حفظ آنها براي اسرائيل جايگاه ممتازي داشت؛ اما لو رفتن آنها ناتواني سيستم اطلاعاتي صهيونيستها را در مقابل توان اطلاعاتي نيروهاي مقاومت نشان داد. دراين زمينه، منابع امنيتي اسرائيل بصراحت اعتراف کردند تشکيلات اطلاعاتي ويژه حزب ا... توانست خطرناکترين شبکه هاي جاسوسي وابسته به موساد را که در بيروت و جنوب لبنان فعاليت داشت شناسايي و منهدم کند. اين منابع گفتند: مزدوران موساد که در بيروت دستگير شدند، جزو حرفه اي ترين جاسوسان در منطقه خاورميانه بودند که آموزشهاي فراواني را براي استفاده از دستگاه هاي الکترونيکي پيشرفته پشت سر گذاشته بودند.

مقاومت براي تأثيرگذاري بر افکار عمومي و نظامي دشمن از تمام شيوه هاي رواني و معنوي بهره برد و توانست در چارچوب اطلاع رساني جنگي، تعدادي از نيروهاي خود را براي تصويربرداري عملياتها عليه نيروهاي اشغالگر و مزدورانشان آموزش دهد. در اين تصاوير، صحنه هاي زنده يورش به پايگاه ها و برافراشتن پرچم بر فراز استحکامات و سنگرها، ثبت و ضبط مي شد. به عنوان مثال، پس از عمليات ورود به پايگاه بئرکلاب در روز 1998/2/27 «ايريز گورشتاين» فرمانده واحد ارتباطات ارتش اشغالگر ادعا کرد نيروهاي مقاومت وارد پايگاه نشده اند، اما مقاومت اسلامي با پخش فيلم ورود رزمندگان به پايگاه و برافراشتن پرچم حزب ا... بر فراز آن، دروغ آميز بودن اين سخنان را ثابت کرد.

حزب ا... در مواجهه با دشمن اکنون به اين واقعيت دست يافته است که براي رويارويي با دشمن قسم خورده خويش ناگزير از مجهز شدن به ابزارهاي نوين ارتباطي و اطلاعاتي است تا ضمن خنثي سازي فعاليتهاي دشمن، بتوانند عليه آنها نيز از دستاوردهاي نوين ارتباطي بهره گيرند. به همين منظور، مقاومت براي پخش اخبار عملياتها و پيامهاي خود به مردم جهان، اينترنت، شبکه تلويزيوني المنار، و راديو نور را مورد استفاده قرار داد. اين اولين بار در تاريخ مقاومت ضد اشغال در لبنان بود که از تکنيکهاي نوين تصويربرداري و اطلاع رساني استفاده مي شد.

بنابراين، با عنايت به تهديدهاي تل آويو عليه لبنان و رسانه اي شدن برخي تصميمهاي آنها مبني بر حملات نظامي آينده به بيروت، جريان مقاومت را بر آن داشته تا با تعيين اولويتها و فناوريهاي آينده، در درگيريهاي جنگي به تقويت بنيه اطلاعاتي خويش اقدام نمايد. به علاوه، حزب ا... تلاش کرده است از درون نيز نقاط ضعف احتمالي خود را در زمينه داخلي ترميم کند و اين چيزي است که نگراني اسرائيل را دوچندان کرده است و باعث شده اين رژيم از ترس و وحشت شليک موشکهاي آينده حزب ا...، هميشه در کابوس به سر ببرد. همه اين مباحث به اين موضوع منجر شده است که اسرائيل گمان کند تبديل حزب ا... به يک قدرت اطلاعاتي و عملياتي با قدرت بازدارندگي و موفقيت درآينده، حتمي است.


سياست روز

«دوركاري و چند پرسش» عنوان سرمقاله روزنامه سياست روز به قلم مجيد جعفري است كه در آن مي‌خوانيد:
يكي از آثار دوركاري اين است كه بسياري از رفت‌و آمدها، اياب و ذهاب و فشارهاي روحي بر كارمند براي حضور به موقع در محل كارش كاهش مي‌يابد.

اين جملات در حالي بر زبان معاون رئيس جمهور جاري شد كه موضوع امنيت رواني كاركنان پس از اجراي ناقص اين طرح به خبر اول بيشتر رسانه‌ها تبديل شده است .

مسئول سابق دفتر رئيس جمهور –هم اكنون- در كسوت وزير كار و امور اجتماعي با اجراي طرح ضربتي دوركاري در وزارتخانه‌اش، پيشاپيش دستگاه‌هاي ديگر حركت مي‌كند و طبق آماري كه از سوي ايشان به دست رسانه‌ها رسيده تاكنون 70 درصد از كاركنان را راهي خانه‌هايشان كرده و در آينده نزديك قرار است ساختمان يازده طبقه خيابان آزادي را تنها با 15 درصد از نيروهاي ديروز و امروز اداره كند.

آنگونه كه از منابع معتبر شن

استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 4.49 seconds.